CIASTECZKA

czwartek, 21 czerwca 2012

Karczek w aromatycznym sosie.


Karczek w aromatycznym sosie.

1 kg karczku
2 duże cebule
Sól
Pieprz biały
Kieliszek mocnego alkoholu ( ja użyłam śliwowicy)
Sos pieczeniowy jasny
1 łyżeczka pasty paprykowej lub papryki w proszku


Na niewielkiej ilości tłuszczu ( ja użyłam masełka) zeszklić cebulkę pokrojoną w piórka. Karczek pokroić w plastry, oprószyć solą, pieprzem i otoczyć w mące. Kiedy mięso będzie ładnie zrumienione podlać je alkoholem i podpalić J trzeba przy tej czynności uważać, bo można sobie zrobić depilacje. Kiedy alkohol odparuje a płomień zgaśnie wlać przygotowany wg. Przepisu na opakowaniu sos pieczeniowy. Dusić na małym ogniu aż mięso będzie mięciutkie. Jeżeli sos wyda nam się zbyt słodki i smak ten nam nie odpowiada można go odrobinę zaostrzyć, ja dodałam małą łyżeczkę pasty paprykowej i krople Tabasco. Podawać z ulubionymi dodatkami np. ziemniakami, kluseczkami lub pieczywem i sałatką.
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz