CIASTECZKA

środa, 28 listopada 2012

Ciasto czekoladowe z piernikową nutką

 W listopadzie kiedy dni są bardzo krótkie i ponure jesteśmy bardziej narażeni na złe samopoczucie . Co jest najlepsze na poprawę nastroju??? Czekolada wiadomo. Dziś będzie ciasto czekoladowe trochę jak "murzynek" ale po drobnym tuningu.

składniki:
  • 1 kostka margaryny
  • 3 łyżki kakao
  • 7 łyżek wody
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
Margarynę rozpuściłam na małym ogniu, dodałam wodę,cukier i kakao.Wszystko zagotowałam i odstawiłam do przestudzenia. Ponieważ zostały mi chyba 2 łyżki przyprawy do piernika dodałam je do powstałej masy.

  • 5 jajek
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
Gdy masa przestygła dodałam do niej 5 żółtek i miksowałam 3-4 minuty. Później dodałam mąkę z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszałam  Białka ubiłam na sztywna piane, dodałam do ciasta i bardzo delikatnie wymieszam łyżką.
Tak powstałe ciasto przelałam do formy tzw. keksówki (wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą). Na wierzchu ułożyłam pokrojone cieniutko 2 jabłka, ale nie jest to konieczne. Piekłam w średnio nagrzanym piekarniku około 45 minut. Gdy ciasto wystygło polałam je roztopiona czekoladą i posypałam zmielonymi orzechami włoskimi.

1 komentarz:

  1. czuć że idą święta, to moje ulubione ciasto!
    pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie :)
    szana!

    OdpowiedzUsuń