CIASTECZKA

sobota, 2 sierpnia 2014

Tajska zupa Tom Khaa Gai z kurczakiem


W końcu odważyłam się przygotować ta pyszna zupę. Teraz zupełnie nie wiem skąd wynikały moje obawy bo zupa okazała się tak samo pyszna jak i łatwa w wykonaniu.
Zainspirowałam się przepisem znalezionym tutaj jednak dokonałam kilku modyfikacji like always heh :) 

Składniki :
·         800 ml bulionu warzywnego
·         400 ml mleczka kokosowego(ja użyłam mleczka własnej produkcji przepis tutaj)
·         1 szalotka, obrana i posiekana w kostkę lub mała cebula
·         3 ząbki czosnku, obrane i drobno posiekane
·         1 papryczka chili, posiekana
·         kawałek imbiru, obrany i drobno posiekany
·         1 łodyga trawy cytrynowej( niestety nie posiadałam )
·         1 łyżeczka kurkumy 
           pół łyżeczki mielonej kolendry
·         1 łyżeczka kminu rzymskiego ponieważ nie miałam mielonej kolendry ani kminu dodałam 1,5 łyżeczki curry ( w składzie są te dwa składniki :)  
·         Pasta Tom Yum i Zielona pasta Curry po około 1 łyżeczce- lubię  bardziej pikantnie wiec dałam więcej 
·         2 łyżki jasnego sosu sojowego
·         sok z połowy limonki
·         300 g piersi z kurczaka, pokrojonej w podłużne paski
·         160 g makaronu do dań azjatyckich przygotowanego wg.przepisu
·         Dwie łyżki oleju koksowego do smażenia
·         Marchewka pokrojona w cieniutkie słupki  

 W rondlu rozgrzewamy olej kokosowy (lub inny olej) , wrzucamy szalotkę, imbir, czosnek, marchewkę  i chili. Smażymy kilka minut. Wsypujemy kmin, kolendrę i kurkumę, smażymy kolejne 30 sekund. Wlewamy mleczko kokosowe, bulion, dodajemy kurczaka, sos sojowy , sok z limonki, oraz dodajemy pastę Tom Yum i Zieloną Curry Doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień i gotujemy aż mięsko i warzywa się ugotują . Makaron rozkładamy pomiędzy 4 miseczki, zalewamy gorącą zupą. 
Smacznego .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz