CIASTECZKA

piątek, 7 września 2012

Drożdze na zdrowie


Tak jak już wspominałam mam straszne problemy z paznokciami i włosami. Na rożnych blogach wyczytałam ,że dobre efekty daje picie drożdży ,wiec zawzięłam się i pije codziennie od 1 września.
 Pierwszy kubeczek to był prawdziwy koszmar ale teraz musze przyznać ze nawet mi smakuje :) O efektach wiadomo nie pora jeszcze wspominać, bo to zaledwie tydzień. Co do minusów to faktycznie cera sie pogarsza ale u mnie trwało to pierwsze trzy dni. Wyrósł mi mega wielki pryszczol. Porostu gigant jakiego nigdy wcześniej chyba nie miałam. Na szczęście jeden i na tym chyba koniec.

Receptura jest banalnie prosta:
Paczkę drożdży( takich zwykłych do ciasta) dziele na cztery części i 1/4 wrzucam do kubeczka i zalewam wrzątkiem. Podobno to ważne bo surowych(żywych) drożdży pic nie wolno. Zostawiam na jakieś 5 minut i dodaje odrobinę mleka, mieszam i pije. Jak dla mnie to polaczenie jest ok. ale można dodać kawę lub inne dodatki smakowe wedle uznania.
Osobiście znam jeszcze jeden sposób na spożywanie drożdży i będę go stosować jeśli ten z mlekiem mi sie znudzi. Drugi przepis to takie szybkie smarowidełko do chleba. Cebulkę kroimy drobniutko i podsmażamy na minimalnej ilości tłuszczu, dodajemy taką sama ilość drożdży jak w pierwszym przepisie i gdy sie rozpuszcza a trwa to dosłownie kilka sekund wyłączamy. Ewentualnie solimy i podajemy pieprzu. ciepłą pasta smarujemy chlebek.
Drożdże w swoim składzie zawierają łatwo przyswajalne białko, niewielką ilość tłuszczu i spore ilości witamin grupy B: B1, B2, B6, PP, witaminę D, a także kwas pantotenowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz