CIASTECZKA

piątek, 30 listopada 2012

Makaron z sosem pomidorowym i tuńczykiem

Jedno z moich ulubionych dań expresowych. Uwielbiam makarony z sosami i ubóstwiam tuńczyka a połączenie tych dwóch jest dla mnie idealne.
Makaron nadaje się każdy ,ale ja lubię najbardziej penne.



Gotuje makaron według przepisu na opakowaniu. Następnie przygotowuje sos:
  • 1 mała cebula
  • 1 słoiczek koncentratu pomidorowego
  • 1 puszka krojonych pomidorów
  • oregano
  • bazylia
  • czosnek
  • pieprz
  • sól
  • oliwa z oliwek
  • 1 puszka tuńczyka najlepiej rozdrobnionego w oleju

Na rozgrzana patelnie wlałam odrobinę oliwy z oliwek. Cebulkę posiekałam drobno ,wrzuciłam na tłuszcz i zeszkliłam.  Dodałam puszkę pomidorów i dusiłam kilka minut, aż pomidory rozpadły się i powstała w miarę jednolita masa. Dodałam koncentrat pomidorowy(około 2-3 łyżeczki) oraz przyprawiłam do smaku . Do gotowego sosu dodałam tuńczyka.Wszystko wymieszałam i doprowadziłam do wrzenia. Jeżeli konsystencja sosu nas nie zadowala można dodać 1 płaską łyżkę skrobi ziemniaczanej rozpuszczonej w niewielkiej ilości zimnie wody.
Danie jest szybkie, tanie i bardzo sycące. Polecam.


2 komentarze:

  1. makaron to coś co lubię najbardziej, z różnymi sosami!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. klasyka, klasyka:) moja ukochana klasyka!
    biorę w ciemno:)

    OdpowiedzUsuń